tisdag 20 oktober 2009

Jag var duktig som vanligt

"Mvg, mvg, mvg, mvg, mvg, G... vafan?!" var väl ungefär vad min mentor sa när han kollade igenom pappret med omdömena på. Min spanskalärare hade satt vg för att jag ännu inte lämnat in tillräckligt för att styrka ett mvg, även om jag skrivit mvg på precis allt jag lämnat in. Mentorn kallade henne för fegis. Sedan har vi det där jävla G:et. Idrott. Idrott och Hälsa A, med 99% fokus på idrott och 1% fokus på hälsa. Jag ligger alltså fortfarande på G i det trots mina ansträngnignar. Jag kände inte heller att det hon skrivit förklarade varför jag har g. Det inkluderade bland annat "försök förbättra HLR" när jag var bland dem som fick "utmäkt" som kommentar efter vi visat det för läraren. Dessutom är hlr ett mvg-kriterie och jag siktar på vg. Jag förstår inte vad hon snackar om. Jag borde snart ligga på vg tycker jag, jag har skrivit mvg på ett prov, jag gjorde hlr bra vilket är mvg-nivå, och jag höll min lektion på vilken jag fick vg. Bah. Nu faller det sig inte bättre än så att vi kom överrens om att jag ska prata med idrottsläraren och höra vad som försiggår och varför hon skrev som hon skrev, samt vad jag kan göra för att nå ett vg i slutbetyg. Allt annat var prima. Alla lärare älskar mig som vanligt ^^


..och här har ni en exklusiv bild på en av de allra duktigaste eleverna i hela landet ;)

Äh vafan, nu ska jag gå och spela sims. Har gjort en Elvis-look-alike, och råkade göra en Angelina Jolie-look-alike för ett tag sedan, gissa vilka som ska få gifta sig ;)
När jag orkar ska jag hämta min väska där nere, ta fram mailadressen till min kemilärare, och mejla henne så jag kan få veta vad jag fick för resultat på kemiolympiaden :D

2 kommentarer:

Johanna,  20 oktober 2009 kl. 18:36  

Jag ska också prata med henne, har ju också gjort HLR och fått MVG på prov! Låt mig gissa på att den första meningen var "Hanna är en positiv tjej som visar stort engagemang under idrottslektionerna."

Josefin,  20 oktober 2009 kl. 19:21  

Jag fick också "förbättra hlr" ... Hade 1 fel, hallå eller? xD Så jag ska också prata med Jessica :O

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP