fredag 23 oktober 2009

Inlägget från igår..

Detta tänkte jag skriva igår, men av anledningar som jag skiter i att prata om publicerades det aldrig. Här kommer det i alla fall:

Gymnasiedagarna var väl lite sisådär. Tråkig föreläsning, och sedan blev vi indelade i grupper som fick gå och se varsin egen del av kemin ungefär. Jag hamnade i gruppen som fick gå och kolla på organisk kemi. Jag hade inget val. Tjoho, jag som vet att organisk kemi är det enda jag INTE vill syssla med. Tack så mycket, väldigt givande..

Nåja, sedan var det resturang med klassen, och maten var jättegod ^^ Snål som jag är så skulle jag påstå att den var förjäkla dyr också, men mamma betalade ju den så det var ingen större fara efter det :)

Sedan till huvudnumret av dagen: teaterföreställningen. Kände mig lagom seg innan, hade ont i huvudet och var trött och så, och trodde vi skulle få gå på en såndär långsittare som man somnar till varesig man vill eller inte. Föreställningen vi såg var "vi som är hundra", och det är då såklart en föreställning skriven av Jonas Hassen Khemiri. Jag blev positivt överraskad. Okej att det var en helknäpp föreställning, men jag gillade den! Man fick tänka mer aktivt, och det kändes mer som målet var att ifrågasätta omvärlden än att acceptera att allt bara är som det är. Den var udda, udda men bra. Det gillar vi!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP