onsdag 28 oktober 2009

Min hårfärg (nattuggleinlägg)

Såg nu att jag fick en kommentar för några dagar sedan om hur många gånger jag blekt mitt hår för att få det att se ut som det gör. Dåligt av mig att inte hitta kommentaren förrän nu, jag vet.. fy på mig!

I alla fall, svaret blir väl kort och gott att jag har rätt så blont hår i botten (eller ja, mer rått/cendréfärgat.. tråk-skit-blont kan man också kalla det), så jag har gjort en Jävla massa slingor, i flera flera omgångar, för att få håret till vad det är idag. Jag gillar det faktiskt mer när det har nyansering, för jag känner att det är mer "liv" i det då eller vad man ska säga.. i alla fall, alltså: jag har tråk-skit-blont hår med Massa slingor i helt enkelt. Dessutom har jag haft i någonting som neutraliserar den gula tonen i blonderingen (frisörer fixar detta jättebra.. de kallar det för "intoning", eller så kan man be om en "ljusarefärgning" istället för en "blondering" så borde de fatta vad man menar). Numera kan man väl nästan anse mitt hår som helblonderat dock, sist jag skulle fixa utväxten helblonderade faktiskt frisören den, och jag märker ingen skillnad.. silverschampo är förresten också ett måste!

Har dock en vän som är brunhårig naturligt, och som färgar hemma (jag har sån lyx så jag har en pojkvän med frisörfaster^^), och hon använde rätt stark blondering/ljusarefärgning (whatever, sån som finns i affären som säger att man blir jätte-superduper-megablond) och för henne behövdes det 2 blonderingar för att nå samma ljusa färg som jag har. Plus silverschampo såklart ^^

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP