söndag 4 oktober 2009

Ångest

okej, glöm humöret från förra inlägget. Nu är det ångest som gäller. Ångest över skolarbetet. Fyfan. Fysikprov på onsdag. Och så far vi till Linköping på torsdag. Då måste allt vara förberett. Det var tänkt att vi skulle jobba med projektet idag, jag och Josefin. Men vem hade läst på och vem hade inte? (Ledtråd: jag hade läst på.)

Nu ska vi göra det på tisdag istället.

Förresten har jag mina anledningar till att ana en liten lögn bland allt som hänt idag. Tänker inte säga så mycket mer, för jag säger alltid för mycket. Men jag tänker säga att det är jävligt sketet att ljuga för mig, hur stor eller liten lögnen än är. Hatar folk som ljuger. Oavsett om det handlar om ifall man snott mitt gamla suddigum eller om man strulat med min pojkvän.
Och detta är teoretiska exempel som inte har hänt något av dem. Ville bara poängtera att en lögn alltid är lika illa i mina ögon..
(och det faktum att undanhållning är samma sak som lögn, i alla fall så länge man fått chansen att säga det man undanhöll)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP