tisdag 30 juni 2009

Växthuset!

Det blidde inget bygga-själv-växthus. Det blidde ett sätt-ihop-byggsatsen-växthus från Clas Olssons. Tänka sig att det fanns inte lagom stora växthus på varken plantagen, granngården, solhaga garden center eller något byggvaruhus.. Det fanns bara på Clas Olssons. Men det är jättetjusigt å andra sidan, byggde ihop det på 10 minuter, såhär blev det:

Där inne står nu alla mina fina melonplantor och stormtrivs. Varmt som i en bastu blev det på fem minuter efter jag ställt över detdär täcket/presenningen.


Och om ni undrar över de två svarta plastbyttorna (före detta hem till mina meloner) så valde vi att plantera majsfrön däri! De kunde planteras fram till juni stod det, och det blir ju inte juli förrän imorgn, så vi hoppas på det bästa ;D

Haha, måste visa en annan kul grej. Vi har nämligen 2 parasoller, varav ett vi använder vid bordet som det syns en skymt av på första bilden här ovanför.. men mamma tog fram det andra också. Först använde hon det som solskydd för växterna i rabatten, sedan tyckte hon det var för soligt i soffan. Båda gångerna löste hon det såhär:

.. bara jag som tycker det ser lite lustigt ut? ^^

Och slutligen; tror jag äntligen blivit lite rosaaktig på ryggen! Alldeles lagom alltså, inte bränd inte opåverkad! Men jag måste säga att..


.. fräknar is the shit! Älskar mitt sommaransikte från och med nu <3 Ser så fräscht och livligt ut!
(och det enda jag sminkat är ögonen.. Vi skulle till affärer, men det är ju fortfarande soligt ute. Då blir det lagom så!)

Tog en massa snygga närbilder med digital-macro-läget på min kamera också när jag var ute. Men dem ska jag ska redigera lite först, så dem får ni se senare ikväll!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP