fredag 26 juni 2009

Gokväll govänner =)

Idag har jag så att säga "skaffat mig ett liv" och varit borta från datorn. Detta livet har jag spenderat ungefär som följer: 10% sola på altanen, 10% äta mat med familjen, 5% hjälpa pappa göra en bild till ett instruktionshäfte som ska befinna sig hos Ericsson nånstans, 75% sitta och sticka strumpor framför teven. Riktigt produktivt alltså! Fick färdigt första sockan och har redan gjort halva andra!



*stolt* är jag! Som ni kan se så är skaften olika på dem, men av en slump (som berodde på att garntillverkarna helt fräckt "börjat om på garnet" och satt en ny ände mitt i tråden, vilket jag för övrigt hatar) så kommer fortsättningen av sockarna, alltså själva fötterna, att se likadana ut. Om det nu inte sker någon ny slump..




och här är alltså bilden! Väldigt instruktiv eller vad ;D Det jag bidragit med är att lägga ihop bilderna samt dra alla skeva streck. Pappa blev överlycklig. Han försökte först i paint, han försökte i word, min bror försökte i Photoshop, ingen lyckades. Jag lyckades. Gimp äger! (L)

Jag är för övrigt irriterad på mina naglar. Vaknade imorse och tyckte de såg ovanligt blåa ut. Visade sig att mitt topcoat av någon anledning är genomskinligt i lampljus, genomskinligt i "vanligt inomhusljus", men blir blåaktigt i direkt dagsljus/solljus! Hur fan lyckas man? Störande i alla fall, får hålla naglarna i mörkret.

Drömde för övrigt en Jävligt läskig (i mitt eget tycke) mardröm inatt, så läskig att hjärnan faktiskt väckte mig klarvaken långt innan handlingen nått min kulmen. Första gången jag någonsin väckt mig själv för att slippa uppleva resten. Annars brukar jag vakna skräckslagen och genomsvettig precis i den värsta stunden av hela drömmen. Usch fy.
Men den drömmen får jag lov att återge senare, för just nu är min bror ute på vift och han sa att jag fick spela sims 3 på hans dator! =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP