tisdag 2 juni 2009

Sen uppdatering

.. precis som jag sa. Tänkte mig dock inte riktigt en SÅHÄR sen uppdatering. Ledsen för det. Inte mycket att göra åt dock. Hade en redovisning om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga att fokusera på. Den behövde några timmar. Nu är den dock klar, och jag och Josefin ska äga ut allt och alla när vi redovisar imorgon! Ska ärligt erkänna att hon stått för största delen av jobbet på denna, och hon har varit så duktig så ^^ hade inte kunnat göra det bättre själv :3 Tack och lov för att den männskan finns ^^ inte bara när det gäller skolarbete, men för hela mitt välbefinnande och liv över huvud taget :o

Men jag var ju då också och dansade idag då ja. På polketten på Liseberg. Nybörjarkurs mellan 18.00 och 19.00. Var väl sådärkul rent informationsmässigt. Lärde oss grundstegen liksom. Jag som redan har en 2-3 år på nacken (dock var det ett tag sedan jag dansade sist) sken däremot upp när fortsättningskursen började vid 19.00 (till ca 20.00, då övergår det i fridans)! Jiskelens vad kul det var. Helt lagom nivå.
Jag kan väl villigt konstatera att i alla fall på fortsättningskursen var jag den yngsta i församlingen. På nybörjarkursen kände jag mig inte lika utanför gruppen. Antar att det beror på Dansbandskampen. Alla vill börja lära sig dansa nu ^^ Jättemycket folk var det för övrigt! Och jag brukar alltid hata momentet med att "rotera" (d.v.s. en ur paret, på denna kursen tjejerna till råga på allt!, ska förflytta sig till nästa person i dansriktningen) då alla inte alltid flyttar på sig och det dessutom finns överskott på tjejer/kvinnor.. jag blev till synes utan partner några gånger, och fick ställa mig framme vid scenen och vänta. Men jag blev oftast uppbjuden innan låten var slut =) Jag måste vara skitsnygg, för det fanns ju inte bara mig att välja på ;D

Sammanfattat; det var skitskoj och jag längtar redan till nästa måndag! (FAN I HELVETET KOM JUST PÅ ATT DET KROCKAR MED EN SPELNING KANSKE, men det skiter vi i att tänka på nu ^^) Var så länge sedan jag dansade så jag hade glömt av hur kul det var!

Som perfekt avslutning på kvällen bjöd pappa mig på denna såkallade Lisebergsstrut:


Om inte detta är enormt mycket glass, så vet jag inte vad som är det!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP