tisdag 9 juni 2009

Jag överlevde

Men hur fan det gick är en annan sak. Det får jag ändå inte veta förrns till hösten, så alla tankar gällande detta provet, och annat skolarbete, tänker jag lägga i ett fack långt långt bak i hjärnan tills hösten är här igen. Jag förtjänar en paus.
Är dock stolt över mig för ansträngningen jag lade ned inför detta provet. 15-20 timmar konstant plugg de senaste dagarna. Mycket mer än jag någonsin brukar behöva göra. Men nu behövdes det. Och jag är stolt enbart över ansträngningen jag lade ned nu när det är så nära sommarlovet och allt. Stolt att jag orkade och inte gav upp.

Det är inte ofta jag är stolt över sånt. Det är inte ens ofta jag är stolt över mina resultat när jag får 1 fel och soklart mvg...
För jag räknar mina provbetyg i fel. Inte i rätt. Jag tänker inte "wow, jag fick 46 av 48!" jag tänker "helvete, jag fick 2 fel"..

Men nu är skolan snart över. Vad fasen gör man när man inte har skolarbete hängande över sig?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP