måndag 29 juni 2009

Gomorron =)

Pigg och fräsch, och hungerstillad. Fukosten gick på ett rostat fullkornsbröd med potatissallad på samt en skål lätt-jordgubbsfil med branflakes, toppat med ett glas vatten. Vatten är viktigt när det är varmt ute =)
Men ja. Jag vaknade helt genomsvettig imose, äckligt var det. Mitt rum är ändå svalt, men jag höll på att dö och flyta iväg. Vill inte ens tänka på hur det blir att sova hos mamma ikväll där mitt rum alltid är varmt och kvavt.

På tal om hos mamma så har mina små melonfrön som jag planterade börjat gro! Och de växer med rekordfart, 1cm per dag tydligen! .. är vad mamma säger, jag har inte sett dem än. Men detta leder mig till att jag måste bygga ett växthus innan jag åker till värmland. Jag har en idé. Några sånnahär 4kantiga trästavar, och lite hållbar tunn plast (bättre än gladpack/plastfolie - ingen mer än jag som hört gladpack? Robert skrattade åt det sist jag sa det..). Sen snickrar man. Två par gångjärn eller fler skulle nog sitta fint också. Men jag åker ju på onsdag, och innan dess ska jag hinna packa både för värmland, och för att vara hos pappa sedan (kommer ju hem på måndagen igen antagligen). Så därför åker jag på onsdag eftermiddag, så kan jag spendera hela tisdagen med att bygga, och packa på onsdag förmiddag. Det är min plan i vart fall =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP