söndag 7 juni 2009

Blodgivare?

Blondinbella skrev ju för inte längesen att hon tänker bli blodgivare. Det har jag faktiskt velat sedan jag var liten och såg/hörde att min storasyster var blodgivare. Bara för det surfade jag runt på nätet och kollade lite vad som krävs. Man måste vara 18 förstås, men det blir jag ju till sommaren. Men man måste väga minst 50 kg, så där sprack det. *sigh*. Vi korta människor väger inte så mycket. Jag är dock ingen anorektiker, jag väger runt 47 kg, alldeles lagom för att vara en människa på 1,62 utan nämnvärda muskler. (Låt mig tillägga att det är precis vad Kissie väger nu med hjälp av sina bantningspiller >_< )

Nåja. Det var det jag ville säga i alla fall. Synd är det, för jag känner inte för att lägga på mig bara för att få ge lite blod. Jag menar, det skulle bara lägga sig som fett ändå, och jag tror inte min blodvolym ökar så mycket utav det. Det är nämligen därför, för att de inte ska ta förstor andel blod från mitt system. De har en bestämd mängd som de tar, och då måste den delen vara så liten i förhållande till resten att jag klarar mig utan. Nåja. Attans. Fick ju veta på en laboration i skolan att jag antagligen har blodgrupp A+. Skulle ju kunna hjälpa en del folk då ju. Både A-folk och AB-folk.. Och A har jag för mig utgör den största delen av befolkningen. I och för sig kan man ju tänka då att det säkert finns många A som ger blod. Å andra sidan kan man tänka att det nog är många A som skadas .. Men äsch, strunt samma nu!

För övrigt ska jag spendera dagen med att göra cad-läxa, plugga som en galning på fysiken, packa mina kläder, laga mat, och .. hinna med saker. *stress vaddå?*

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP