fredag 26 juni 2009

Naglarna! (äntligen)

Vi tar det väl steg för steg då ;D
Först behöver man nagellack och sånt skit:



jag har samtliga budgetnagellack från Depend, ett svart, ett vitt och ett top coat.. totalt 60 spänn tillsammans! skitbilligt alltså ;D Sen kan man ha (som jag har) sånnahära "mallar för fransk manikyr", om man inte är sjukt stadig på handen. Jag fick 26 stycken för 22 kronor. Allt detta är inhandlat på ICA Maxi, skönhetsaffären nummer ett ;D



Så jag börjar med att skrapa bort (med hjälp av mina naglar enbart ja) nagellacksresterna från innan från naglarna. Ja, jag vägrar använda aceton, mina naglar frasar sönder efterråt. Om ni tycker era naglar går sönder hela tiden och använder aceton med jämna mellanrum, seriöst testa att låta bli :o
Bilden ovan visar alltså att jag inte riktigt lyckades få bort allt, men det var allt som lossnade. Resten satt som berget.



Sen är det då dags att måla dem på nytt, som ni ser. Har ni förresten inte tänkt måla samma färg som innan så se till att få bort alla rester.. om det nu inte är heltäckande ni ska måla på igen.. xD
Nåja, två lager svart krävs, för första gången blir det mest grått..
Nu väntar man, LÄÄÄNGE, tills nagellacket helt säkert har torkat helt (jag väntade i ca 7 timmar; spelade sims, åt och duschade)
Sedan så:



på med de fåniga mallarna! Lite meckigt var det, att få alla att sitta ungefär lika och sådär, men det gick!



Sen kladdar man lite med vit färg. Det krävdes 3 lager för min del för att det svarta inte skulle lysa igenom nämnvärt. Tur för mig att jag hade mallar, jag kladdade överallt där jag inte skulle xD
Sedan väntar man jättemassalänge igen (denna gången väntade jag bara någon timma), och sen:



Ta loss mallarna! Tyvärr följde delar av mitt nagellack med som ni ser, fast att jag lät det torka i sju timmar! Nåja, det är bara att måla i, det blir ju ändå en "grop" så det är bara att kladda i svart färg igen däri. Spelar ingen roll om det blir lite buckligt, top coaten är ju inte på än!
Så väntar man igen tills allt torkat, sedan smetar man på top coat, och väntar lite till och voila:



Färdiga naglar! De är tjusiga som få måste jag säga ;D Helt och hållet lyckat resultat!
Och en close-up:



Snajsiga naglar eller vad? ;D

Ett tips dock : sitt inte vid datorn medan ni väntar på att de ska torka.. körde in naglarna otaliga gånger under tangenter och fick "hack" i mina fina vita linjer. Speciellt vänster pekfinger är utsatt, har 3 obotliga hack i tippen där nu.. men et syns Nästan inte.. det är bara irriterande.

Nåja, så gick det till när jag fick mina snygga naglar. Och om jag lyckas på första försöket, så är det garanterat inte svårt!

God natt gott folk =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP