tisdag 16 juni 2009

EN gardin

En gardin hann jag göra ja. Inte två. Och inga kuddar heller. Men jag gjorde den så noggrant så!
Titta bara vad fint det blir:

Men jag stör mig sönder och samman på längden. Visste att det var 2,12 m från mitten på gardinstången till golvet. Så jag tänkte 2,16 blir lagom, och så kan den ligga och korva sig någon cm på golvet. Men jag tänkte att asch, bäst att gå ner och mäta ändå. Så jag fick pappa att hålla gardinen på stången, medan jag krälade på golvet. Nålen vid 2,16 satt 3 cm för långt ned, så jag flyttade den. Klippte av tyget med sömsmån, och var noggran med att hålla längden precis till där nålen satt. Hängde upp gardinerna, och vad händer? De är just TRE centimeter för korta! Helvetes jävla bajsskit. Får be pappa flytta ned gardinstången 2-3cm. Fästena ska nog ändå flyttas utåt i sidled, så varför inte?

Men nu måste jag ju göra den andra gardinen lika kort. Annars blir det ju bara ännu värre. Men det döljs ju ändå utav sängen, och på andra sidan mestadels av min bokhylla bredvid skrivbordet. Så ingen kommer att se det. Det är bara störande att veta om.

Men tyget är himla fint, det var ett av dem jag köpte nere i Lund, eller rättare sagt fick av min syster ^^ Så tack syster, nu har jag fina gardiner, och de passar perfekt in i stilen jag vill skapa i mitt rum =) *förskjuta tanken på längden långt in i arkivet i bakhuvudet*

Nåja. Ska nog dit imorgon och sy den andra gardinen. På kvällen kanske jag far till Lygnern och grillar med klassen. Vi får väl se.

Nu borde jag i alla fall sova snart =) God natt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP