torsdag 27 augusti 2009

Torsdag eftermiddag/kväll

Skolan idag var väl.. intressant. Men det orkar jag inte tänka på nu. Räknade matteläxan precis när jag kom hem, så nu är jag fri från läxor hela kvällen!
Fast jag blev faktiskt glad på svensklektionen. Vi ska studera en samtida författare, och svenskaläraren hade valt åt oss. Och hon hade valt en Jonas Hassen Khemiri, som jag aldrig hört talas om förut. Men så fick vi läsa en novell (som för övrigt hette "spöket Milton") och nu är jag helt såld. Fullkomligt älskade skrivspråket i texten. Har aldrig läst något mer fantastiskt, helt och hållet fulländat. Wah. Upplevelse vaddå! Så nu ser jag verkligen fram emot att läsa vidare bland alla hans texter och böcker i svenskan ^^

(en liten extragrej är att vi faktiskt läste novellen högt, en liten bit per elev i klassen.. och sen sa Johanna att hon tyckte att jag läste bäst :o Då blev jag glad ^_^.. måste bero på alla mina timmar av högläsning ur Harry Potter för Henrik när vi var yngre.. xD .. eller så är jag en naturbegåvning ^^ .. kanske borde bli en såndär ljudboksläsare? XD)

Kvällstiden skall för övrigt läggas på att packa väskan, boka biljetter och göra allt i ordning för att kunna åka till Robert imorgon. Hem igen på söndag kväll då, som vanligt =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP