tisdag 25 augusti 2009

Nybörjarkurs i turkspråk

Jag har faktiskt inte några fördomar. Under mina år har jag haft mer än 200 kontakter på msn som använder konstiga bokstäver, inte kan engelska, och tycker det är väldigt intressant att jag är "swedisch". Men hallå, jag blockerar dem ju inte direkt i alla fall!
(alltså, ironi)

Detta innebär dock att jag numera kan några användbara fraser på deras språk:
"Selam"/"merhaba" - Hej
"sen güselsin" - du är söt/vacker
"Nasilsin?" - hur mår du?
"cok benin" - vad bra ( om jag inte minns helt fel :o.. )

Detta har jag då lärt mig helt utan att de kan engelska eller nåt. En gång i tiden kunde jag svara på turkiska också. De blev helt till sig, och frågade såklart på turkiska om jag pratar turkiska. Nej sa jag, på turkiska.

Det var nog det. Jag har lyckats gömma min mobil för mig själv för andra gången denna kvällen nu, så jag börjar bli riktigt irriterad här!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP