torsdag 13 augusti 2009

Snart mat ^^

.. ska bara slå in presenterna först! :o O jisses, det har jag glömt xD
Men sedan blir det till att laga mat! Som jag minns det ska denna maten ta en stund.. oj HERREGUD jag har glömt marinera kycklingen!

Brb, detta måste jag göra direkt!

(nu har jag alltså varit nere, upptäckt att kycklingen fortfarande låg i kylen och var frusen, micrat den efter bästa förmåga samt marinerat den i halvfryst form.. allt detta typ 20 minuter innan jag måste börja laga maten.. ojoj, jag är så lyckad.. .. xD)

men i alla fall, tänkte dela med mig av hur man gör den, för det är rätt lätt faktiskt. Sambal o'elek-kycklingen alltså ^^

man behöver:
1kg kyckling
5dl grädde
1,5tsk curry
1tsk sambal o'elek
1 vitlöksklyfta, pressad
1dl mango chutney
1 paprika

Man bryner kycklingen. Sedan blandar man ner curryn, vitlöken, sambal o'eleken, och mango chutneyn i grädden i en bunke. Så strimlar/skivar man paprikan. Sedan lägger man den brynda kycklingen i en ungssäker form och strör paprikan över. Sedan häller man såsen över alltihopa och ställer in den i ugnen i ca 20 minuter (eller tills det ser färdigt ut typ) i 200 grader. Sen serverar man med ris ^^


.. och såhär söt ser jag ut just nu ^_^

3 kommentarer:

jennie 13 augusti 2009 kl. 22:39  

det där lät skitsmarrigt! fin bild förresten :))

Henrik Andersson 15 augusti 2009 kl. 03:50  

Den där bilden liknar nån av blondinbellas cambilder... ^^

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP