torsdag 27 augusti 2009

Saker som stör mig i skolan

1 - Hej, jag är bättre än dig!
Gäller för det första definitivt personer som faktiskt Är bättre än mig (väljer att totalignorera dem dock), och dessutom folk som fått Rykte om sig att vara bättre än mig..
Men det gäller i allra högsta grad också personer som älskar att säga Till Mig hur mycket de har gjort absolut alla läxor och lite till just för att jag säger att jag inte orkat göra dem. Vilket jag i och för sig brukar säga oftast när jag faktiskt har gjort dem också. Exempelvis "ååh, jag Orkade verkligen inte plugga i helgen!" (när jag egentligen gjort "bara" 4 kapitel)..
Detta säger jag för att inte verka så stöddig och jobbig och besserwisserig (jag vet att jag är totalt sådan ändå, men jag minskar ner på det liite i alla fall XD), men folk gillar att ta dessa tillfällen i akt och försöka visa sig bättre än mig. Enda jag kan göra är att försöka hålla masken och tänka "men så kul för dig då, jag får nog bättre resultat på proven ändå sedan ska du se.."
Jag vill inte se det som något problem för mig, men jag erkänner att det kan förstöra mer eller mindre en halv dag om jag får en hög dos av denna varan under en och samma dag..

2 - Hej, jag fattar aldrig någonting, inte ens att alla andra fattar
Personerna under denna kategorin är helt enkelt personer som mitt under en genomgång av något nytt och svårt utbrister: "men.. varför blir det så ? .. jag fattar inte?" till en av de mer simpla grejerna som bara är ett delmoment och som vi lärde oss för länge länge sedan. Alla fattar. Utom personen som frågar. Egentligen tycker jag nog lite synd om dessa personerna också, för det finns nog fler som tänker som jag då. Men mest stör det mig, för dessa personerna brukar över lag inte dra sig för att prata så mycket de bara kan och ställer därför Många sådanahär frågor under varje genomgång. Det segar ner och tar fokus från det man egentligen skulle lära sig.

Utöver det kan det nog hända att jag är ett stort störningsmoment för många människor. Jag är dendär jäveln som lyssnar efter när folk säger "hur gör man på denna då?" och snabbt som en vessla dyker upp bredvid med ett självbelåtet barnsligt "jag kan jag kan! :D"..

Hur som helst. Något mer som stör mig är att min dator låser sig ungefär var 5e minut. Oftast precis innan jag hinner pinga bloggen. Hurray.
För övrigt ska jag gå in till min bror och hjälpa honom med engelskan lite nu =)

1 kommentarer:

Ett besviket fan....,  31 augusti 2009 kl. 14:27  

Trodde inte så om dig... :S

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP