fredag 21 augusti 2009

You go girl!

.. syftar till mig alltså då. Jag behöver motivation. Kunde jag skulle jag överdosera och äta en hel youghurtskål full för att sedan flyga runt och lära mig alla böcker inom räckhåll utantill från början till slut.
Jag hatar att inte ha motivation, jag hatar att plugga när jag inte har motivation, men jag kan inte tvinga fram den. Så jag kommer få göra det ändå. Och jag kommer söka mig till varje möjligt distraktionsmoment som bara finns.

Nyss fick jag ett litet motivationsryck vad gäller spanskaläxan jag fick till på måndag. Jag kom på ordet som jag inte för mitt liv kunde minnas när jag satt på lektionen och skrev på min inlämningstext. Då blev jag glad och skrev klart resten av texten utan problem. Jag vill vara glad och göra mina läxor, då blir de så fantastiskt bra så jag vet inte vad!

Vi är förresten bara 6 personer i spanskagruppen, och det känns otroligt skönt. Nu kan jag våga prata ordentligt liksom och allt sånt. Bra start. Jag förstod vad läraren sa, jag förstod vad alla andra i gruppen sa. Jag förstod allt. Nu är det öva öva öva som gäller och sedan ska jag se till att det där mvgt sitter som en smäck i mina avgångsbetyg!

(se, det är det här jag pratar om ! Tyvärr kan jag inte flytta över motivationen till kemin.. jag funkar bara inte så.. )

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP