lördag 22 augusti 2009

Pluggpaus


Ta en paus i pluggandet = lämna ena handen ledig till att manövrera datorn med..

Nej men seriöst, jag är stolt över mig själv och mina bedrifter idag. Jag har lyckats ta mig igenom kapitel 2, kapitel 3 och så gott som hela kapitel 4 trots långa avbrott där jag lekt med Edvin och Alve för att avlasta pappa och Monica en stund =)

Duktig är vad jag är. Nu är det bara kapitel 5, kapitel 8 och kapitel 9 kvar. 8 och 9 är de allra jävligaste. Hinner/orkar jag tänker jag försöka göra åtminstone halva kapitel 5 idag bara för det, så jag kan ta mig an de skitjobbigaste imorgon. 8 och 9 berör nämligen organisk kemi och hur de reaktionerna sker. Jag håller på att smälla av. Och en note to self: TA MED DEN JÄVLA FORMELSAMLINGEN HEM PÅ MÅNDAG FFS!
(annars har jag ingen aning om vad alla olika möjliga sorters organiska föreningar kallas och hur de ser ut.. alkaner, alkener, alkyner, alkoholer, etrar, estrar, syror, fan och hans moster, ... ja, ni fattar)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP