torsdag 20 augusti 2009

När skolan väl börjar på allvar..

.. så börjar den verkligen, med dunder och brak!

För här snålar vi inte med saker att göra nej. En dag, tre lektioner. Två läxor till nästa tisdag och ett delkursprov i kemi B om 3 veckor. Gud vad jag älskar natur just nu <3

Eller jo.. det gör jag faktiskt. Jag är inte nyfiken/glad/sprallig längre över att gå natur, men jag känner mig bra mycket mindre skoltrött än vad jag hör de flesta andra i klassen vara.. tar det som något positivt =)

och angående det där delkursprovet, så är det bara allt detta vi ska hinna läsa på:
Kap 2 s. 8-19
Kap 3 s. 24-34
Kap 4 s. 37-52
Kap 5 s. 57-78
Kap 8 s. 130-159
Kap 9 s. 170-175
s. 177-180

.. då ska vi se.. lätt räknat, ungefär 90 sidor.. nåja, inte så farligt då :D .. på 3 veckor, det blir bara 4 sidor om dagen..
Noteras bör dock att jag lika gärna kunde läsa in 90 sidor av historia på ryska.. jag är ungefär i samma kunskapsnivå inom dessa båda grenarna.. önska mig lycka till med andra ord >_<

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP