lördag 29 augusti 2009

Uppsats: check!

Skrev just klart min fina uppsats (på max 1 A4, var tvungen att minska radavstånden för att få plats!) till samhällskunskapen. Rubriken lyder:

Propaganda:
Bara Hitlers taktik, eller utsätts vi för det fortfarande?

Väldigt fiffigt tycker jag. Bah. Men den blev nog bra. Robert tyckte det var bra i alla fall. Har mailat den till mamma för att se om hon vill ge mig lite respons också. Som vanligt tycker jag inte att jag får fram det jag vill på så lite text. Hoppas det framgår i texten att jag förstått vad som är propaganda och inte även om jag inte har tid att förklara varför jag vet det, eftersom det inte får plats! När man bara får skriva 1 sida så blir det som att göra en snabb överblick om vad min egentliga uppsats Hade fått behandla djupare om jag fått längre text till mitt förfogande. Och det är irriterande. Får inte visa upp precis hur mycket jag kan, det får inte plats. Bara 10% av mina reflektioner kommer ner på pappret, och sedan är det bara att hoppas att läraren förstår resterande 90% av resonemanget som ligger emellan texten som faktiskt blev skriven. Annars framstår jag nog som en halv idiot. Nåja. Jag hoppas på det bästa.^^

Nu håller Robert på att ringa sin pappa i alla fall, så antagligen åker vi väl iväg dit snart =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP