måndag 30 mars 2009

Naturarprat

Ja ursäkta mig för att jag uppdaterar ofta, men nu är det så att jag inte har något liv, och dessutom något viktigt att berätta.

Medverkande: Staffan, matematiklärare, Josefin, elev, Hanna, elev.

Staffan: men.. vad heter det? Josefin, vet du vad det heter? Det när man klättrar upp i ett träd och sågar av grenar ovanifrån och så kan man fortsätta och ta bort hela trädet..
Josefin: *se ut som frågetecken* .. trädgårdsmästare?
Staffan: neej, det är nåt.. nåt på.. abo... aboo.. aboriginer.. nej, inte dom.. aboo... jag VET att det har ett namn!
Hanna: Haha, aboriginer, hahah är det inte dom som bor typ vid amazonas?
Josefin: Nejmen dom bor ju i Australien!
Hanna: meeeh, nejee, det är väl ändå australiensare?
Josefin: Jamen dom heter ju aboriginer!!
Hanna: Jaha.. då var det väl några andra som bodde vid amazonas då..
Josefin: du tänkte nog på inkafolket..
Hanna: Neeeje, men dom bodde ju inte ens på samma kontinent?!
Josefin: Jasså inte.. vart ligger amazonas då?
Hanna: ..vet inte.. >_<
Josefin: Men dåså, ligger det inte vid syd/nordamerika, där emellan?
Hanna: Men isåfall tänker du ju på mayaindianerna!
Josefin: men vart bodde inkafolket då??
Hanna: ingen aning.. undras vart amazonas ligger egentligen ? Är det inte afrika i djugeln?


.. jag behöver nog inte säga mer. Vi naturare är så smarta :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP