lördag 21 mars 2009

Sova snart kanske?

Blev glatt överraskad när jag såg att en av min brors kompisar läst på min blogg ^^

Känner att jag är skyldig min bror en liten (liten) ursäkt, och allmänt en liten förklaring på hur mitt liv egentligen ser ut.

Mina föräldrar är skilda. Jag och min bror bor 1 vecka i sträck på varje ställe, på samma ställe samtidigt då och växlar varje måndag eftermiddag. Normalt sett fungerar vi bra tillsammans, eller ja, vi har inte så mycket med varandra att göra, men kan prata normalt och diskutera saker och kanske se på en film tillsammans eller något. Funkar finfint. Så länge vi är hos pappa.

Haken är varje gång vi åker till mamma. Nu vill jag inte vara elak på något sätt, men jag är observant. Hon är som en "ond kraft" som bara drar ner allt och alla och gör allting förjävligt jobbigt. Dels för att hon bara Måste lägga sig i precis allting, och för att hon har bestämt sig för att jag är sämst och Henrik är fantastisk. Detta tar fram de sämsta sidorna hos precis alla. Jag hatar att folk ser ner på mig och gör allt för att hävda mig, vilket oftast leder till bråk då mamma inte kan diskutera (då menar jag inte att hon inte vill, men hon är alltså seriöst oförmögen att ta till sig andras åsikter. Diskutera för henne är när alla gör som hon vill efter att hon tjatat). Henrik däremot reagerar på att han är ansedd som bättre, och får mer makt, som han väljer att missbruka, mot mig såklart, eftersom jag är den utsedda hackkycklingen. Detta blandat med att mamma blir arg för att hon inte förstår varför vi är så jävla jobbiga (hon ser inte sin del i det hela såklart..) är ingen bra kombination och leder oftast till att allt skär ihop sig helt och hållet.

Det är den objektiva sidan av alltihopa. Jag är så van vid skiten att jag inte tänker på det när jag är här hos pappa (som jag är nu) men lika snabbt går in i rollen varje gång jag kommer till mamma och glömmer att det kan vara annorlunda. När det väl kommer till kritan ställer jag dock alltid upp för min bror. Oavsett hur förbannad på honom jag är eller vad han gjort mot mig. För det är så syskon gör. Ibland är det tveksamt om han gör samma sak tillbaka. (då måste han vara på riktigt gott humör, som inte är orsakat av hans tillåtna maktmissbruk då då det går ut på att trycka ned mig ..).

Så ligger det till. Hälften av tiden är världen väldigt orättvis mot mig, och hälften av tiden kunde jag inte levt ett bättre medelsvenssonliv :)

Och just det: Josefin var med och skrev den första kommentaren (Den som raderades) till samhällarnas idiotiska blogg :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP