måndag 2 mars 2009

Organisk kemi

Jag hatar det. Så, så så såsåsåsåsåsåsååsåsååååå otroligt mycket. Nej jag överdrev inte. Kemi A var jätteroligt, jag funderade på att läsa vidare och inrikta mig helt på kemi. Vad ska jag göra nu då? Hittils hatar jag kemi B . Inte bara för ämnet, det beror lika mycket på läraren. Men nu har jag inte hittat mitt kall varesig inom kemin eller fysiken alltså. Nu blir det ingenting alls av mig i stället. Verkar jag modfälld? Det är jag också.

Det är bara det att på torsdag ska jag sitta och skriva kemiprov om organisk kemi. Och jag kan ingenting ännu. Det står still i huvudet. Det är meningen att jag ska kunna massa olika sorters kolkedjor och hur de ser ut och hur de blir till varandra och olika jävla grejjer.

Några få nyckelord:
Alkaner
Alkener
Alkyner
Aldehyder
Alkoholer
Ketoner
Estrar
Etrar
Arener
Fenoler
Tioler
Karboxylsyror
Cykloalkaner

..de med fetstil vet jag säkert vad de är. Å herre gud. Provet är på torsdag. Imorgon kommer jag hem sent, på onsdag är jag inte hemma förrän vid 7. Å herre gud.
*börja svettas*. Sedan ska man ju kunna saker som elektrofil- resp. nukleofil attack.
För mig är detta rena rama gissningsleken just nu och jag mår Inte bra av det. Jag har alrig kunnat såhär lite såhär kort tid innan ett förestående prov. Fy fan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP