tisdag 24 mars 2009

Tuffa bilder

Jag laborerade med min kamera förut för att försöka ändra slutartiden. Jag hittade "shutter time" och det måste ju vara slutartid. Men jag fattar inte vad de små decimalerna i överkant betyder i t.ex. " 2'' " så jag fick lite ryck. Hur som helst ändrade jag den från ett extremläge (så långt man kunde bläddra åt ena hållet helt enkelt) och tog några kort på en rinnande vattenkran, och sedan ändrade jag till andra extremläget och tog kort igen. Såg ingen märkbar skillnad, men jag fick väldigt tuffa kort. Ska lägga in dem och redigera dem lite och visa upp dem så fort jag får fatt på min kamera igen. Jag vet att jag lade den någonstans..
(btw, någon som vet hur man skaffar sig extremt lång slutartid på en canon ixus.. ? jag vill ha det för det blir så tufft vid typ vattenfall och sådant!)

På tal om att jag lade kameran någonstans, så hittade jag mitt puder idag! Det köpte jag för ca. 2 månader sedan när jag trodde att mitt nuvarande skulle ta slut snart. Nu är det slut. Och nu tog det mig ett tag (2 dagar) av frenetiskt letande för att hitta det. Men jag visste såklart preciiis vart jag hade det hela tiden! Det må vara stökigt i mitt rum, men jag har ju i alla fall koll på grejorna! Så det var absolut inte borta.. jag gillade att rafsa runt i saker och ting i något dygn bara :)

Nu är det nästan dags att sova för mig, för jag tror att det kan vara sömnbrist som orsakar min huvudvärk samt känslan av stundande näsblod. Näsblod är extremt ovanligt hos mig och har bara inträffat en gång, då blev jag mäkta förvånad. Men det luktar liksom blod i näsan, och jag har skiitont i huvudet. Kan vara för att jag bara sovit 5 timmar de senaste 2 nätterna. Fick en ibumetin i alla fall av en klasskamrat för att klara av debatten idag, och tur var väl det :)
Den tackar vi för, men jag hoppas att jag slipper behöva någon imorgon.. Sovdags alltså :)

Imorgon är det dessutom våffeldagen, och den som är en trogen läsare ska få världens bästa recept på skitgoda våfflor! De är de godaste som finns, och jag skojar inte! :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP