tisdag 24 mars 2009

*nomnomnom*


Behold my mighty frukostmacka! Visst blir ni avundsjuka? ;D
En riktig bjässe må jag säga! Minst 12 cm i diameter, närmare 15 skulle jag tro, med alldeles lagom o-torrt (saftigt låter så fel.. xD) bröd, underbart gräddig ost och lagom krispig gurka!
Jag + goda frukostmackor = himmelriket.

För övrigt redovisade vi idag, vårat arbete om genEtik. Våran grupp hade en paneldebatt kring "den genmodifierade planeten", d.v.s. genmodifierade grödor, djur och bakterier mestadels. För olika syften. Exempelvis att föra in antikroppar i frukter så att man kan få i sig dessa genom frukt istället för att vaccineras. Eller göra så kor kan ge medecin i mjölken. Eller ge grödor större avkastning och resistens mot skadedjur. Sådana saker. Jag intog rollen av kristen forskare, som var till större delen emot allt vad genmodifiering heter.
Det var kul. För en gångs skull deltog jag aktivt i en debatt. Jag visste vad jag skulle säga och sa det. Då kan jag prata. När jag är förberedd. Det är när jag inte är det som jag får hjärnsläpp, prestationsångest, och allt går åt pipsvängen!
Men idag gick det nog bra :)

1 kommentarer:

Fredrica 24 mars 2009 kl. 21:03  

Eloge för att du verkar skriva varje dag!
Ibland till och med flera gånger om dagen - eller? :)

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP