måndag 16 mars 2009

Maff

Jag har nu upptäckt att mina revben inte ser likadana ut på båda sidor, och det är MYCKET störande. Jag stör ihjäl mig. På 17 år har jag aldrig märkt av det innan, men jag lovar, det syns JÄTTEMYCKET och är SKITFULT!
(jaja, det var ironi mot mig själv)
Nej men det är faktiskt jobbigt. I ett dygn har jag så fort jag fått chansen analyserat mina revben på alla sätt jag kan. Dragit in magen och kollat i spegeln hur skuggorna faller, hur de sticker ut när jag står på olika sätt ur olika vinklar, försökt peta på dem för att känna om det är revbenen som är asymetriska eller om det bara är olika mycket under så att det ser ut som att de sticker ut olika mycket. Ja, detta kan bli ett stort problem.
Jag har dock kommit fram till att det är just revbenen som är olika. På vänster sida sticker mitt näst nedersta (det övre av dedär två som bara sitter fast i ryggraden) revben ut lite mer än vad motsvarande gör på höger sida, och det understa revbenet på vänster sida är mycket kortare än det på höger sida. Detta gör att en profil där man ser konturen av min högra sida av midjan blir mycket snyggare än där man ser vänstersidan, då revbenen liksom först sticker ut och sedan abrupt försvinner, medan högersidan har en rund och fin linje.

Detta har jag alltså inte upptäckt förrns sent igår kväll, och det har varit så hela mitt liv antar jag. För jag har inte ont, så jag kan ju inte ha skadat dem precis..
Antar att jag nu måste lära mig leva med mina ytterst klumpiga former på vänstersidan av midjan och inbilla mig att ingen annan tänker på dem..
"om man går fort och skrattar mycket så märks det inte att man är ful" - ordspråk jag läste i dassboken för länge sedan, väldigt vist och insiktsfullt!

Men jag har en ful jävla knöl (även kallat revben) som sticker ut på min vänstra sida och nu nästan avlider jag!
Men jag får lära mig leva med det - precis som jag lever med att mina ögonlock är olika stora, likaså mina bröst, att mina ben är olika långa (sisådär 2cm skillnad) och att min midjas konturer sedda rakt framifrån därför blir kurvor på ena sidan, rakt på andra sidan, att mina öron sitter olika högt upp, att mina näsborrar är olika stora, att mina framtänder inte är helt centrerade, att naveln sitter mer till höger, att vänstersidan av magen sväller mer än högersidan när jag äter, och att min vänstra handled är smalare än den högra. Detta blir bara en sak i samlingen.

Monica har bakat något som luktar som citronpaj, gottgott!
Påminner mig om en bild jag lade in på datorn igår:

Kladdkaka med grädde någon? ;D

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP