onsdag 1 april 2009

Kräksjuk

Japp, där har ni anledningen till min dåliga (obefintliga) uppdatering det senaste dygnet. Verkar inte bättre än att jag drabbats av akut vinterkräksjuka. Konstigt. Jag hade nästan börjat tro att jag var "resistent/immun" mot alla sorts kräksjukor (vilket man kan vara), men det var visst inte fallet. Måste ha blivit smittad av Roberts lillasyster, som inte var bra i magen när vi var där i helgen.

Så i måndags kväll klockan 11-halv 12 brakade helvetet lös. Gräslig upplevelse. Jag vill inte äcklas med detaljer men jag kunde ju inte lämna badrummet på över en timma.. jag tackar min lyckliga stjärna för att jag aldrig varit mycket av en "kräkare", vilket innebär att maten ändå tog en mer .. naturlig väg. Om än snabbare >_< . Efter det fick jag springa akutvändor till toaletten hela natten mellan måndagen och igår (tisdag alltså xD). Tisdagen gick ut på att ligga helt energilös i sängen, sova, vakna, dricka en liten klunk vatten, somna om,vakna, dricka en ny klunk, och så vidare. Hade ont i precis hela kroppen eftersom jag inte hade någon energi kvar alls över huvud taget. En gång behövde jag gå på toa. Gick fint en stund, när jag skulle gå in till min säng igen började allt flimra för ögonen så jag fick sätta mig ner på golvet i några minuter. Upptäckte att det låter som när någon blåser genom ett sugrör i mina öron när jag är nära att svimma.

Dåså. Men inga mer tecken på kräksjuka varken igår eller idag i alla fall. Gårdagens höjdpunkter var när jag fick ett glas avslagen cola, och ett annat glas nyponsoppa. Idag hoppas jag på att kunna äta åtminstone lite youghurt eller kanske till och med en halv rostad macka. Men efter de gräsligt höga kurrande ljuden mina tarmar gör efter några klunkar nyponsoppa blir jag lite tveksam. Undras om det är p.g.a. brist på mat i tarmarna, eller om jag snart kommer få spendera mer tid inne på dass?


Nåja, detta är inget som någon annan vill höra utom jag! Jag hoppas i alla fall att det är över nu, så att jag kan gå till skolan på fredag och äta pizza med Josefin på den inställda engelskalektionen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP