torsdag 9 april 2009

Måleri

Sitter med datorn i knät och kollar på grannfejden med mamma.
Har varit hos pappa och målat hela dagen och jäsiken vad jobbigt det var då. Tog 6 timmar att måla 2½ vägg. En gång. Måste måla den en gång till för det vita täckte inte det turkosa helt. Så där har vi 6 timmar till, som jag ska måla på lördag innan vi åker till farmor på kvällen. Sedan får jag måla det svarta på söndag och hoppas att jag hinner med 2 vändor då. Och så motivet på måndag. Så blir jag förhoppningsvis klar tills jag måste sova där. Mycket att göra. Men det kommer bli bra när det väl är klart!

Ska dock tänka på att äta mer och oftare nästa gång jag målar. Fick djävulskt ont i huvudet mot slutet av målningen idag då jag bara ätit frukost och lite lunch och sedan målade i 6 timmar. Hade så ont så jag nästan inte orkade måla alls, lite svimmingskänsla på det nästan. Skitjobbigt.
Men nu är energinivåerna återställda med en god lax-middag och en huvudvärkstablett :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP