måndag 6 april 2009

Underbart

Jaha. Nu är jag hos mamma. Och imorgon ska jag jobba hos pappa. Inte så farligt, tänker man. Det går ju bussar, och annars kan jag ju alltid ta moppen. Nehej, för moppen ska min bror ha, för att köra in till kungsbacka och ställa där och ta tåget till göteborg. Egentligen tänkte han ta fritidskortet med för att ha på tåget, men då sa jag att jag behåller det så kan jag i alla fall åka buss. Så surfar man in på västtrafiks gulliga hemsida för att hitta bussar som går till pappa någon gång mellan 9 och 12 på morgonen imorgon. Går det någon? Nej. I princip inte. Saken är den att de går, men då måste jag åka in till kungsbacka och byta buss där. Det ä urlöjligt. En sträcka som ska ta typ 7 minuter ska fanimej inte behöva förlängas till att ta en halvtimma. Då går det fortare att gå. Och det är precis vad jag kommer få göra. För jag kan inte vänta tills de börjar gå direkt. Underbart.

En extra sak att notera: min bror skall alltså ta moppen in till kungsbacka. Dit det gick bussar. Fantastisk jäkla logik här. Jag frågade om han inte kunde ta bussen, men nej "han ska åka med sina kompisar". PACKA IN HELA BUNTEN PÅ BUSSEN DÅ - bättre möjligheter att prata när man sitter där än när alla åker på var sin moppe!
Gud vad rättvis världen är mot mig. Jag får ju i alla fall en frisk promenad. Lol.

Sa jag förresten att det är jag som är den stolta sömmerskan utav pappas elviskostym som synes 2 inlägg under detta? Det är jag i alla fall, och jag måste vart yngre än 15 år när jag gjorde den. Ganska nöjd fortfarande faktiskt :)

Men nu ska jag fokusera på att hata allt. Hejsven på er alla!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP