torsdag 2 april 2009

Akut nödsituation

Fyfan, såg just den mest gigantiska spindel jag någonsin sett med egna ögon ila över mitt golv. Fyfan vad rädd jag blev. Hatarhatarhatar spindlar. Denna hade enormt långa ben, så att den säkert mätte 7cm i diameter, och dessutom en kropp på mer eller mindre 2 kubikcentimeter. Snabb som satan var den. Jag hatar snabba stora äckliga spindeljävlar. Vad gör man då? Den gömmer sig under ens datoradapter. Man själv är paralyserad. Rör man sig så rör den sig. Går man någonstans så gömmer den sig. Kastar man någonting på den kanske den överlever och får spatt och springer omkring fortare än man hinner flytta sig.
Jo. Man håller huvudet kallt. Man skriver till sin bror på msn: "Om du hjälper mig nu får du en tjuga för besväret!". Någon minut senare har man sin bror på rummet, som tar hand om spindeln i ett litet huj - lätt en sak att bli 20 kr fattigare över!

Detta påminner mig om varför jag hatar vädring. Jag har haft mitt fönster öppet för vädring i 2-3 dygn nu konstant, vem fasen vet vad jag vaknar upp bredvid imorgon? Nej. Nu känns det som jag mår illa igen, har inbillade (eller är de det?) krypningar och små stickande känslor över hela kroppen. Fyfan. Nästan värre än den gången jag hittade en spindel i min pyjamasärm. När jag hade på mig pyjamasen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP