söndag 19 april 2009

Samvete

.. självklart har jag inte pluggat så mycket på religionen som jag ville. Men jag har i alla fall skrivit anteckningar så nu har jag ~12 inte ens fullfyllda sidor handskrivna anteckningar istället för ~70 proppfyllda lärobokssidor att plugga på. Känns bättre. Bara att läsa igenom några gånger så borde det fastna.

Idag åkte jag hem från Robert och det kändes ovanligt jobbigt faktiskt, kanske för att vi har haft en ovanligt bra helg tillsammans. Det är något visst med våren, den gör allting bara lite roligare liksom. Så där satt jag med mp3 i öronen och så vid någon station märker jag plötsligt att en söt och ganska försynt tant frågar mig något och tänker direkt att hon borde undra om sätet brevid mig är ledigt, så jag nickar och ler glatt. Då går hon iväg. Attans, hon måste ha frågat om det var upptaget.. en gubbe på andra sidan gången i vagnen satt och tittade buttert på mig resten av resan, med mitt tomma säte bredvid mig. Nu har jag dåligt samvete för den stackars tanten.

Nejmen om man skulle ta och sova? Det är ju ändå skola imorgon.. Och till helgen som kommer nu ska jag antagligen få hänga med mamma och shoppa massa nya kläder till henne. Ska vara smakråd, och jag har redan hittat så många trevliga saker i affärerna. Hoppas hon har spenderbyxorna på!

.. sova var det ja :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP