lördag 6 februari 2010

Tjohej lördag

Idag har jag.. läst ett 13 sidor långt häfte om håret och dess morfologi (som jag numera lärt mig innebär hur det är uppbyggt). Det var rätt intressant, mycket ny fakta. Jag och Josefin gör vårat projektarbete om hårfärg för er som inte vet =)

Och så har jag byggt inte mindre än 2 st trätågbanor tillsammans med Edwin och Alve. Edwin är en hejare på word. Han är 4 år gammal och kan leta sig in i word och hitta clip-art-bilderna alldeles själv. Vi har skrivit ut 3 papper fyllda med bilder.

Och nyss satt jag och övade låtar inför måndag kväll. Det är "måndagsklubb", d.v.s. kulturskolans elever spelar på caféet på kulturhuset, och jag och Josefin ska vara med. Vi ska spela Two beds and a coffe machine, och The things we owe. I den sistnämnda sjunger jag den ljusa bakgrundsstämman i vers 2. Fasen vad svårt det är att hålla rytmen i kompet och sjunga det samtidigt. När det dessutom är så ljust så jag bör fokusera på hur tonerna kommer ut ur munnen. Men det kan jag inte, för jag måste fokusera på att hålla rytmen. Bah. Det lär lösa sig tills dess. Eller så ber jag ljudteknikern mixa ljudet så att min micsignal överförs till supermjukt ljud.. om det går ens :o
Annars får det låta som det gör, man känner igen låten ändå :D

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP