onsdag 3 februari 2010

Hjärnan är inte med idag

Idag hade vi första träningslaborationen inför kemiolympiaden. Så länge jag bara gjorde det praktiska gick allt finfint. Glömde inget, slarvade inte, allt gick bra.
Vanligtvis brukar jag vara urkass på själva laborationen - jag är den som sitter och gör beräkningarna istället. Så när jag väl kom till beräkningarna tänkte jag "ja, då var det värsta över, nu är jag på säkert vatten igen, det här kan jag!"
Men tji fick jag. Jag räknade fatalt fel, inte bara en utan hela två gånger! Jag blev mörkrädd. Ett svar skulle bli 22%. Jag fick det till 1,53% första gången. Och andra gången 11,15%. Det är så åt helvete fel så jag mår dåligt över mig själv. Tredje gången fick jag dock 22,3% vilket är ett klart utmärkt resultat, för 0,3%-enheter är inte så stor felmarginal..

Så jag måste ha utfört laborationen riktigt bra, för att få ett så bra svarsvärde. Men på den riktiga tävlingen får jag inte 3 chanser på mig att räkna rätt. Där skulle det stått 1,53% i mitt svar, och jag skulle fått NOLL poäng på hela skiten. Det är inte okej..

Sen hade vi lite teoretisk del, och medan han den andra som är med (vi är bara 2 pers som ska delta i olympiaden från våran skola) sa "mhm" och "jag fattar" och andra smarta kommentarer var jag den som satt och sa "va?" och misslyckades med att förstå efter flera förklaringar på rad..

Min hjärna är inte med idag. Hon som höll i det hela måste ha undrat vad i helvete jag gjorde där..
Nåja, jag får väl se det som att jag åtminstone lär mig någonting på det?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP