tisdag 23 februari 2010

Mitt lilla projekt på den lediga dagen?

Jag har fått en idé. Jag vill sy en blus/skjorta. En lång, vit, ganska rak och enkel, som ska bäras med skärp i midjan. Ungefär såhär:

Mja. Man ser min tanke i alla fall :3

Det jag har att arbeta med är ett gammalt lakan. Lämnar inte speciellt mycket utrymme för något annat ändå. Men skjorta/blus borde det passa fint till. Bomullstyg som bomullstyg ;) Hoppas bara inte det är några gula fläckar på eller nåt.. xD

Men vi får väl se hur det går. Eller rättare sagt: NI får se hur det gått om det gått bra, JAG får se hur det går ifall allt failar totalt ;D

Här kan ni förresten få en snabbkurs i hur man målar någorlunda trovärdiga människor:

Ja, jag använder enbart datormusen, jag har inte lyxigare, så klaga inte på gammal-människa-ryckningar-stilen som uppstod xD
1. Gör en "skelett"-skiss över hur personen ska stå/röra sig, eller vad den nu gör, enklare att få till proportionerna sedan.
2. Lägg på "kött" - nu har du en människa
3. Måla på kläder och vad helst du vill
4. Jag glömde väl inte säga : gör de olika grejorna i olika lager? ;) Så när du är klar bara inaktiverar du de andra, lägger på lite skuggor, och så har du en färdig människa ! :D


och, stalker #2 (svar på kommentarer): Jo, "#"-tecknet står faktiskt för "nr." om du inte visste det ;) Och det är rätt lätt för mig att hemsöka dig, jag har ju adress och allt ;D

1 kommentarer:

stalker nr2,  23 februari 2010 kl. 01:34  

säger ändå att det är en luffarschacks symbol. :P

ena adressen ja. men sen är det ju det där med lokalsinnet också. tror nämligen du får lite problem att hitta mitt hus eftersom hela jävla raden med hus är identiska. xD

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP