måndag 14 december 2009

"MITT HÅR ÄR LILA!!"

.. så löd mitt sms till Viktoria mitt i natten mellan igår och idag. Kom ju hem sent från värmland, och där hade jag åkt direkt från frisörsalongen med fortfarande blött hår. Upptäckte alltså när jag skulle göra mig i ordning för natten att stora delar av mitt hår var helt lila! Tack och lov mest underhåret, men även slingor i överhåret..

(eftersom jag gör ett projektarbete om hårfärg måste jag bara inflika detta)
.. man använder ju lila för att neutralisera den gula färgen som blir när man bleker håret. Det är meningen att det ska bli askblont då, och det blev utväxten också. Men hon måste ha kommit åt och först blekt lite utav det som redan var blekt sedan förra gången, och sedan lagt lila på det med, och så har det varit poröst och sugit upp för mycket lila..
Men att det finns en förklaring är ingen ursäkt, man ska inte få lila hår utav en frisör!

Tack och lov gick en stor del av det lila bort under natten, men jag har fortfarande slingor kvar och jag känner mig inte precis vacker.. Dessutom har jag stört ihjäl mig på att det sett mupp ut precis hela dagen, utan att kunna sätta fingret på varför (något utöver det lila alltså..). Kom på för en stund sedan att det var för att benan var flyttad typ ½ cm och dessutom en spikrak, "perfekt" linje.. inte vackert. Nu är det dock åtgärdat.

..hoppas allt blir som vanligt igen efter att jag duschat ikväll. Hatar när håret inte gör som jag vill, jag har fått vara missnöjd med det så länge, så jag blir extra arg nu när det stör mig igen, när det precis hade blivit bra!

1 kommentarer:

Disdrac,  14 december 2009 kl. 17:55  

Vill se! massor av bilder på Gladiz med Lila hår. xD
synd att det bara var slingor och lite i hårbotten.

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP