måndag 7 december 2009

Lååååååååååååång dag

Panik AAAAH DET ÄR MATTE D NATIONELLA IMORGON OCH JAG KOM JUST HEM VAD FAN SKA JAG TA MIG TILL?!?!?!?!
Jag vill inte. Vill inte vill inte vill inte. Det kommer gå åt helvete. Jag kan inte matte D. Jag har kört fast på något så simpelt som periodicitet hos sin/cosfunktioner. Ni vet det där k'et i y = A sin k(x+c) + d. Det där jävla förbannade helvetes k'et som hör ihop med periodiciteten. Jag får spader på hur man räknar ut det, eller hur man räknar ut hur lång en period blir om man Vet k.. JAG FÅR SPATT! Och om jag nu kört fast på något så simpelt så bådar det inte gott för mig..

Fast å andra sidan har jag ju alldeles själv kommit till insikt om att cos v = sin (90-v) (förbaskat stolt över det!), och igårkväll på pendeln insåg jag varför derivatan till sin x måste bli cos x. Fantastiskt. Så visst finns det ett mattesnille där inne någonstans. Jag är bara rädd för att hon inte har lust att hjälpa till imorgon..

Men nu till lite bilder ifrån dagen! :D




Som ni märker är de redigerade i mobilen.. från början såg alla ut lite mer såhär:

.. jag är så rosa, och mitt hår så gult -.- Kan man inte öka kontrasten och ljusstyrkan på sitt ansikte irl?!

och så var mamma snäll och gav mig en peng för att jag skulle kunna köpa något att äta under den långa skoldagen idag. Detta blev det:

en macka med ost och paprika (älskar den kombinationen!) och en redig parisare!


Nåja nu väntar döden matten på mig .. bäst jag pluggar duktigt nu :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP