torsdag 3 december 2009

Lite småstress sådär

Jag exploderar. Eller något i den stilen. Ska packa ihop alla saker jag ska ha med upp till Robert, plugga matte inför nationella i matte D som vi har på tisdag. Nej jag har inga mer dagar över innan tisdag. Helgen är jag hos Robert, och måndag är det sent luciarep i skolan. Så "tonight's the night" helt enkelt!

Låt mig för övrigt få meddela att mina nya skor är underbara för fötterna <3 Jag har inte ens fått skoskav idag, och det är liksom första dagen jag haft dem på mig! Fast de känns å andra sidan lite som skridskor, man blir jävligt stadig i vristerna xD

Men först tänker jag packa! För jag är en lat jävel :)

På tal om matte. Häromdagen lyckades jag alldeles själv komma på att sin(v) = cos(90-v), och tvärt om (alltså cos(v) = sin (90-v) ). Jag blev jättelycklig. Sedan insåg jag att dessa två små formler redan stod med i matteboken..
Fast å andra sidan, jag får känna mig rätt nöjd med min förståelse för matte om jag lyckas komma på något sådant själv :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP