torsdag 26 juni 2008

Tooorsdag morgon!

Morfar är på väg in till sjukhuset. Stackarn blir inte bättre, nu krånglar en massa saker, och jag ska väl inte säga för mycket, men jag tycker det är jättesynd att han inte kan vara hemma längre. Med dendär doktorn som kom och hälsade på varannan dag. Men nu är det för mycket krångel, så nu far han in till sjukan, med bårtaxi. Usch, ordet "bår" låter inte bra..

I alla fall. Torsdag morgon. Alla flyr fältet, jag blir ensam kvar. Pappa är fortfarande i Stockholm, han kommer hem ikväll. Monica for till jobbet tidigt imorse. Henrik kom precis hem från konfirmationsläsningen, men ska snart iväg igen för att spela in en demo med sitt band. När de väl blir klara med den så kan jag ta och slänga upp en länk här, när den ligger på youtube eller nåt.
Men det dröjer nog "år" tills dess. Nåja, även om ni glömmer det, så ska då inte jag glömma det!

Och vad mer?
Jo, en till sak tänkte jag på.
Konstigt, det är alltid så. Jag tänker massor med gånger varje dag att "detta måste jag bara skriva om sedan!" men varje gång glömmer jag det när jag väl sitter vid datorn.

Igår kollade jag på tv då. Och det där Crowned, det är ju bara jättefjantigt. Som jag smsade till Viktoria under tiden jag kollade:
"Varför blir det alltid likadant när man klämmer in en bunt tjejer i samma hus?"
Massor med tjejbråk och allmänt fjantigt uppförande. Efter det kollade jag på Pussycat dolls 2, bara för att jag inte orkade göra något annat. Och det var ju ännumer fjantigt! De blir tränade till att vara sexiga samtidigt som de sjunger och har otroligt utmanande kläder på sig. Intelligent program, verkligen. Inte.
Sedan vart det dags för Project Runway! Det vettigaste på kvällen. Där finns i alla fall killar med och tävlar, vilket gör hela skiten så mycket mindre "catfight" och så mycket mer tävling.
Det gillas!

Men efter typ 10 minuter av programet kommer Monica hem från sin promenad, och frågar hur länge jag ska se på detta. Jag svarar, och hon frågar om jag kan gå ner och titta på Henriks teve. Inget fel i det, hon ville ju också kolla på teve, så det är klart att man får ta en var. Och nu gör jag inget angrepp på Monica, men det fick mig att tänka på hierarkiordningen i husen.
Det finns ju alltid en teve som är den "bästa", den som är förstahandsvalet när man ska kolla.
Som barn kan man alltid sätta sig vid den om den redan är ledig. Sitter det redan föräldrar och kollar så får man snällt finna sig i deras programval (och så ska det ju vara för först till kvar osv..). Men som vuxen får man alltid lov att kolla på den bästa teven. För jag vet att alla vuxna i min närhet skulle göra på samma sätt. Sitter något av deras barn vid den bästa teven och det är ett program de vill se, så ber de en flytta sig till den andra teven. Sitter det däremot någon vuxen och kollar, och barnet vill se något annat än det som visas, så får de gå och sätta sig vid den andra teven.
Vad är det som säger att föräldrarna går före barnen?

Bara en tanke. Självklart ska man respektera de äldre och sådant. Men ja. Jag kanske är småsint?
Jag hade i alla fall inget emot att kolla på Henriks teve. Det var bara en tanke jag fick.

Vad ska jag göra idag?
Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP