måndag 9 juni 2008

Huvudvärk.

Fick sluta tidigare i skolan idag, som vanligt. Dessa senaste veckorna i skolan, vad tjänar de till egentligen? Allt är på upprinningen och ingen gör något vettigt ändå.

Idag hade vi i alla fall redovisningen, och den gick bra. Fast jag speedade otroligt. Men ändå, lätt att förklara speciella och allmänna relativitetsteorin liksom. Fast det var ändå inte riktigt förklara jag gjorde ju, eftersom jag inte fattar dem själv helt ens. Jag berättade snarare om fenomenen som uppstår på grund av dem.

Som att om man utplånar en hel sockerbit och tar hand om all energi som bildas, så kan en människa leva 1100 livstider på den energin. Det du!

Jag har väldigt ont i huvudet, som sagt. Eller ja, det värker bakom näsan och i käkarna. Har en svag aning om att jag sitter och trycker tungan mot gommen och framtänderna. Precis så som tandläkaren sa åt mig att inte göra. Hmm. Jag får försöka flytta den.
Och så har jag märkt att jag har tendenser till att fläta håret igen! Usch usch, jag har ju låtit bli i en vecka nu, jag måste fortsätta. Så försvinner det kanske för alltid.

Var förresten nere och badade med Viktoria idag. 9 Juni. För exakt ett år sedan var vi nere och badade första gången för det året. Samma dag skaffade jag min bilddagbok.
Nu upprepade vi händelsen, fast min kamera dog efter bara 5 minuter. Attans. Jag ville ju haft massa söta bilder att lägga upp igen. Nåväl.

Fick veta mina sista kursbetyg idag också!
MVG i varenda jävla kurs jag går ut nu!
Jefflar, jag är bra asså!
Mitt drömbetyg coming true. Jag är faktiskt överlycklig för detta. När både Ylva och Lisskulla meddelade att jag får Mvg i Engelska respektive Bild. Jag blev så glad.

Jag ska få 900 från pappa för det. För 1000 kr/mvg hade ruinerat honom säger han! Haha, roligt, fast lite synd.. Och jag vet ju att han skämtar, men ändå, liksom. Jag hade kunnat tjäna en månadslön nästan på mina betyg. Fast så "bortskämd" vill jag inte bli.

Mamma vill också ge mig någonting för betygen. Hon frågade vad jag ville ha. Jag låtsades lite att jag inte visste riktigt. Hoppas, hoppas, hoppas att hon går med på att jag får en navelpiercing. Innan jag själv börjar tvivla, som jag gör när det tar för lång tid. Jag vet ju att jag vill pierca mig!
Kanske är jag rädd för att hon ska bli så sur och vresig? Nåja, det är värt ett försök!

Och jag tog förresten hem mina bilder från hela läsårets bildlektioner med. Vissa är faktiskt riktigt fina. Tänker nog hänga upp i alla fall några av teckningarna ("motsatsen" till målningar då). De blev ganska fina, som sagt. En träslev, ett självporträtt (som mest liknar någon som liknar mig, istället för att likna mig), och en stolt kanna. De kan få åka upp på väggen.
Mamma ska få mina varma/kalla-fäger teckningar. Två till formen identiska bilder, men den ena målad i varma färger, och den andra i kalla. Den med varma matchar hennes sovrum, och den med kalla matchar vardagsrummet. Lite kul det där faktiskt. Så om jag har tur kanske de hamnar på väggen, och någon kanske upptäcker att de är lika fast att de hänger isär.

Nåja. Jag har fysikprov imorgon. Men hur svårt kan det vara ? Det är bara på ett enda kapitel. Värme. Specifik värmekapacitet, smältentalpi och ångbildningsentalpi. Dessa är alla tabelluppgifter, och man multiplicerar dem bara med massan, och beroende på vad man ska räkna ut, även temperaturförändringen. Det är liksom inte svårt. Fattar fortfarande inte hur större delen av klassen (exklusive Josefin) kan fastna på något sådant lätt. Herregud. Men det går nog bra. Hoppas inte jag tar mig vatten över huvudet/ropar hej innan jag är över bäcken i detta fallet.
Nåja.

Jag överutnyttjar ordet nåja. Suck.

Klassen skulle och bada imorgon tydligen. Men jag ska vara med Viktoria igen. Ska vara med när hon kör för bilskolan. Kul faktiskt. Röja ut skåpet ska man visst göra imorgon också. Jag kommer sakna det. Mitt alldeles egna fina skåp.

Äh, nu blir jag sentimental.

Finns det ingen lugn musik på denna jäkla datorn?

Bengt ffs!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP