fredag 27 juni 2008

Så frustrerande så jag vet inte vart jag ska ta vägen!

Här sitter man vid datorn och dividerar över precis vilken hårfärg man skulle passa bäst i. Jag får ju kanske lov att blondera mig om ungefär en månad, det är bara det finansiella att lösa. Vem som ska betala, och hur mycket liksom. Alla vill betala minst utan att riktigt erkänna det. Men det löser sig nog. Det brukar det göra.

I alla fall, när man sitter och tänker på det, så kommer man på att man har ett jättebra verktyg för att visualisera hur det skulle se ut! Glad i hågen öppnar man Gimp, favoritritprogrammet över allt annat, och börjar kladda. När man sedan ska sammanställa två olika hårfärger jämte den nuvarande, och får upp en bild att arbeta i på typ 9000x2000 pixlar så segar programmet ihop helt.
Därför hatar jag min dator. Jag fick stänga ner alla andra program (d.v.s. firefox, med två flikar, msn, och musikspelaren) för att det skulle lagga fast mindre. I en halvtimma till försökte jag. Det hela slutade med att i kanske 3 minuter totalt hade jag aktivt jobbat på min bild, de andra 27 minuterna hade jag suttit och sjukt frusterat väntat på att skiten ska arbeta klart efter vartenda litet ynka knapptryck jag gjort.

Jag fick spader, klickade överallt på allting, slog sekunden senare in ctrl+alt+del, för att inte ens orka vänta på att aktivitetshanteraren ska komma upp, utan håller inne startknappen för att stänga av jäveln.

Startar sedan upp igen, och efter en halvtimmas irriterat joxande fick jag äntligen färdigt bilden.
Feel free to följa länken och lämna en söt kommentar om din personliga åsikt.

Vart ju hos Kieran också. Det var trevligt där. Mötte Josefin, Fredrik, Johanna, Malin och Hanna på stationen och vi 6 var de enda som for ut dit. Trodde fler skulle komma. Äh, jag är i alla fall glad att jag åkte dit. Grillade hamburgare med ketchup fick vi, och så gick "vi" ner och badade. Dvs Kieran, hans bror, Linnéa, Hanna, Malin och Fredrik gick dit ned med målsättningen att faktiskt bada, och det hela slutade med att Hanna fegade ur, Malin badade superfort, och resten faktiskt badade ordentligt. Om jag minns rätt. Tydligen var det kallt i vattnet. Jag hade inga badkläder i vilket fall så. Neither hade Josefin eller Johanna.

Presenter fick han med, från Leksakslandet! Simglasögon, och nåt som jag inte vet vad det heter och som är svårt att förklara, och så typ miniatyrbowlingset. Kul grejjer!
I alla fall, tråkigt att han ska fara tillbaka till Skottland. Alltid tråkigt när en klasskamrat lämnar klassen.

Och nu är klockan miss i nassen och jag sover inte än!
Det är jävla gimps jävla sepefel!

Bengt väljer dagens låt fast att det egentligen redan är imorgon:
Mercy Me - Word of God speak
Väldigt kristen kanske, men väldigt fint budskap samtidigt!

Bengt säger God Natt för länge sedan!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP