måndag 23 juni 2008

Despues de el midsommarhelg

Ja nu är midsommarhelgen i alla fall över, och här sitter jag med huvudvärk. Nej, jag är inte bakis. Jag har inte druckit någonting alls, eftersom jag fortfarande anser det väldigt, väldigt onödigt.

Åkte i alla fall hem från älsklingen igår, men kom hem så sent att jag vart för trött för att orka skriva. Dessutom cuttade mamma anslutningen, eftersom hon har routern nere i sitt rum. Tykna jeffel. Hon tycker man ska sova 11 fast det är lov. Varför då liksom? Inte precis som att det är något jag måste upp till. Men joo, bara för att min bror konfirmationsläser, så måste ju jag såklart sova jag med. Blä, blä blä blä. Hon har fel.

I alla fall, jag åkte ned från älsklingen igår, med tåg. Det var ganska enkelt att hitta rätt vagn och sådant faktiskt, så nu känns det som att jag kan överleva nedresorna också.

Men vad som känns värre är att.. Jo, det var såhär. Jag tar det från början. I lördags skulle vi åka och handla chips och dricka, samt varsin kebabrulle att ta med hem och äta. Så innan vi skulle fara iväg rensade jag min väska på onödiga saker inför handlandet. Saker som passet, hemnycklarna, fritidskortet och sådant for ut i en stor hög på älsklingens säng. Sedan åkte vi iväg.
På kvällen, under tiden jag gör mig i ordning, vill älsklingen sova, och röjer upp sakerna från sängen, och lägger dem i en hög på golvet istället. Allt utom mina lurar till mobilen, som jag också vräkt ut där. "Dessa är ju mina!" tänker han och lägger dem på nattduksbordet istället. Därför missade jag mina lurar i brådskan när vi packade på söndagen. Och jag saknar dem! Jag satt tre timmar på tågresa utan att kunna lyssna på någon musik! Det var verkligen urtråkigt! Fick underhålla mig med den tråkiga tidningen på tåget, och läsa om Eva Dahlgren och Peter Jöback. Hur tråkigt får det lov att bli?

Men jag läste även i den att Takida och Backyard Babies ska ut på parkturné i slutet av sommaren, och de kommer faktiskt till Göteborg den 14e augusti. De ska spela på Götaplatsen. Verkar som att jag har fixat med mig Viktoria och Thomas, och förhoppningsvis älsklingen med. Kommer bli skitkul om det blir av!

Det roliga var att det var en intervju med takidas gitarrist där, och då sa han något om att "det ska bli kul att spela med ett band som Backyard Babies. Jag tror inte vi har så många gemensamma lyssnare, så jag tror vi kan ge varandra mycket". Ja, ni fattar poängen, även om det var något liknande det stod. Inte exakt så alltså. Det roliga i grejjen var dock att när jag smsade det till Viktoria, så skriver hon "dom är också bra :3" tillbaka till mig. Inte många gemensamma lyssnare va? xD

Nåja. Tåget blev försenat. 10 minuter innan vi skulle vara på stationen stod vi still mitt ute i jag-vet-fortfarande-inte-vart-land. Verkligen inte göteborg i alla fall. Så vi blev 20 minuter sena, och jag fick springa till pendeln. I klackskor och med en enorm väska. Dessutom minimalt med kläder typ. Min svarta klänning från gina, och svarta nylonstrumpor. Väldigt intressant syn må jag säga.

Och nu sitter jag här. Det är morgon. Henrik konfirmationsläser, mamma är hos tandläkaren. Jag slog själv på bredbandet nere i mammas rum. Hoppas det får vara på sedan.
Ska till pappa idag, och där väntar mitt sommarjobb på mig nu. Han sa det i telefon i helgen att de har kommit nu, så att jag kan börja på dem. Det ska jag göra också. Ska bli kul att ha något att göra i veckan.

Men först ska jag spela sims! För att jag är beroende, och för att det är kul. Och för att jag skiter att jag har ont i huvudet.

Bengt väljer dagens låt tidigt idag:
Takida - Burning inside
Lyssna på den!
http://youtube.com/watch?v=xGiDnPgUjD4

BENGT

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP