fredag 13 juni 2008

Oh no, inte igen!

Åhnej, jag har inget liv. Ärligt. Jag har saknat att skriva om allt jag tycker och tänker. Så här kommer ett andra inlägg för idag! Tror jag lyckades hålla mig i kanske en kvart efter det att jag skrev klart det förra.

Usch, jag tänkte på så mycket, men nu bara försvann det när jag skulle börja skriva. Jag har märkt att jag börjar använda längre meningar! Förut skrev jag väldigt kortfattat. Nu är de en aning längre. Men inte mycket. Puh, nu hittade jag min stil igen. Eller så har jag alltid haft den. Men orka? Min stil är ju den stilen jag skriver med. Bah, jag har redan gått igenom det här en gång innan. Vill jag ändra mig, så ska jag göra det! Utan att tänka på vad någon annan kan tänkas tycka. Fast den gången handlade det om kläder, nu handlar det om sättet jag skriver på. Äh, allt kan utvecklas till det bättre.

Jag har desperat simslängtan. Och det är verkligen jättenördigt. Jag vill sätta mig ner och designa simmar, lägga in eget innehåll! Ögonfärger, hudfärger, eget smink, ladda ner kläder, göra om kläder själv och lägga in. Och jag vill spela! Göra familjer med intriger och lycka, och triangeldraman, och olyckliga slut och massor med saker! Jag vill spela sims. Och jag känner lite kärlek till den fina klänningen jag designade själv efter en tanke jag fick under designprojektet i bilden i nian. Nästan så att man borde lägga upp den någon stans. Och de slutliga bilderna från det projektet, de tre bilderna med egendesignade kläder på målade modeller, dem borde jag hänga upp på väggen. De är snygga!


Men vad ska jag göra nu då? Jag borde brodera eller måla! Jag vill utvecklas inom båda. De är ju färdigheter man bara behöver talangen för. Och jag verkar ha fått en aning talang för att måla, i alla fall teckna, och brodera gör man ju bara efter mönster, inte särskilt svårt. Dessutom vill jag spela piano. Det har jag mest talang för, och den kan fortfarande utvecklas. Som tidigare sagt; hoppas verkligen att jag får tillbaka min gamla pianolärare till hösten!

Jag känner att jag skriver ganska osammanhängande idag. Eventuella läsare får ursäkta. Det är bara så mycket jag vill ha sagt, och det är såhär min hjärna tänker. Hur den tänker när den hoppar mellan ämnena, det har jag ingen aning om.

Men det är härligt att saker finns (piano, teckning, broderi, andra handarbeten, helt enkelt kreativa saker) som man inte behöver massor med kunskaper för, utan man bara kan. Antingen kan man, eller så kan man inte. Och jag kan, i alla fall en del, och det är jag glad för. Jag har bannemej fått ganska bra kreativt sinne, och dessutom ett lagomt mått intelligens. Usch, skryt.

Lyssnar för närvarande på Elvis. Det är underbar musik! Riktiga verser, långa texter som handlar om något, inspelat i ett svep utan konstiga effekter, och så en underbar röst! Inte konstigt att han fortfarande är bland de största i världen (inte i midjemått då men.. >_< )
Någon gång ska jag fara till Graceland och hedra hans minne. Precis som tusentals andra fans gör dagligen. Fast inom min vänkrets är jag ändå den enda som "avgudar" (inte lika mycket som jag avgudar Gud fader själv såklart) Elvis.

Men nu får jag väl ändå sluta bladdra!
Nu skriver Kossan i alla fall, så nu har jag något att göra.

Bengt, återigen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP