tisdag 17 juni 2008

Guten Morgen!

Ich bin mycket gut på Deutch! Eller inte, men god morgon är kul att säga så.

Nu är jag nyduschad, och har nyss ätit frukost. Vad ska jag göra av dagen idag? Imorgon ska jag i alla fall gå på stan med Viktoria. För hon vart upptagen idag. Nåja, ser fram emot imorgon!

Jo, idag ska jag faktiskt provlaga Indisk kycklingfilé á la Ingela. Eller som vi kallar den här hemma; Sambal oelek-kyckling. Namnet utav att den otroligt starka ingrediensen som ger smaken åt skiten är just Sambal oelek. Men jag gillar stark mat, så det är bara gott!

Men anledningen till att jag ska laga den idag över huvud taget är att i helgen ska jag vara lite hemmafru hemma hos älsklingen. Hans föräldrar och nästan alla syskon kommer vara borta, bara hans bror och han kommer vara kvar hemma. Och så är jag där då. Så nu är det typ upp till mig att laga mat och sådant i helgen. Ska baka kladdkaka någon av dagarna har jag tänkt mig, och så ska jag göra denna Sambal oelek-kycklingen på lördagen. Vad jag ska laga de andra dagarna vet jag inte riktigt. På fredagen typ köttbullar och makaroner eller något enkelt. Sedan vet jag inte om jag ska laga något mer, men jag vet två rätter till som jag klarar av att laga i alla fall, och som är goda. Senapsgratinerad korv med senapssås och potatis, och bacon- och löksås med pasta. Så något av det kan jag väl laga om det skulle behövas. Men det löser sig. Jag är mest förvånad över att det faktiskt finns mer "avancerade" maträtter som jag klarar av att laga.

Och jag ska fortsätta brodera lite idag, och så har jag tänkt spela en aning sims. Får inte glömma att kopiera receptet på kladdkakan heller. Och aldrig igen ska jag göra misstaget att inte kolla om den är klar. Igår när jag bakade kladdkaka så stod den inne så länge den skulle, men när man satte tårtspaden i den så rann ändå halva innanmätet ut. Konstigt. Ibland brukar den liksom bli helklar på samma tid. Därför ska jag nu lära mig att kolla ifall den är klar eller inte.

Så, det var allt tror jag.

Bengt har inte kommit på dagens låt än, så den kommer senare.

Bengt :3

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP