fredag 27 augusti 2010

Sverigedemokraterna slår till igen

Vet inte om jag är så uppdaterad att det är precis rykande färskt, men här har ni deras valfilm i alla fall:


Är jag den enda som reagerar med "wtf?". Som vissa av er trogna läsare vet så har sverigedemokraterna diskuterats tidigare i min blogg. Varvid jag kom fram till/fick veta att de inte är att klassas som rasister osv på en gång. Och lite annat intressant. Efter det så må jag faktiskt fatta vad de vill med denna filmen, men det är nog inte det som lockar de flesta med den! Jag tänker återta mitt påstående som jag haft sedan länge "det är inte sverigedemokraterna i sig det är fel på, det är deras anhängare". Och anhängare färgar partiet, vilket jag också alltid sagt.

För kom igen, hur många fel kan man inte hitta i denna filmen? För att nämna några få; det är inte precis så att det finns en kassa med pengar som enbart ska gå till invandring eller pensionärer. Det finns liksom en total mängd pengar i Sverige, som ska räcka till allt. Och tar man mer till något, får alla andra delar lida. Dessutom; en pensionär mot typ 15 burkaklädda personer..? Proportionerna är inte precis rimliga. Tror fortfarande vi har långt mycket fler äldre än burkaklädda här i Sverige.. Och sen är det bara fult att framställa dem som att de försöker ta sig in med våld och roffa åt sig allt de kan på bekostnad av just de stackars, hjälplösa, pensionärerna. Det är så långt från sanningen så jag blir upprörd..

Och vem kan då denna reklamen tänkas tilltala? Invandrarfientliga, ja, kanske till och med rasister och annat "trevligt" folk blir såklart intresserade när de ser denna filmen. Den är till för att locka människor med halvokej åsikter, bara för att plocka poäng och röster. Det är inte okej. Det är långt från okej. Skit samma i vad deras åsikter "egentligen" är, är det såhär de ska spela spelet, så tänker jag inte säga ett positivt ord oavsett vad.

2 kommentarer:

Joakim Larsson 27 augusti 2010 kl. 21:06  

Det är såhär spelet spelas av alla. Tyvärr. Man är tvungen att spela enligt dessa regler, annars är man körd.

Anonym,  30 augusti 2010 kl. 14:18  

Saken är ganska enkel; vill man prioritera sjukvård, skola, äldre- och barnomsorg högt, och flyktingmottagning och assmilationsproblem lågt finns bara ett val:

Sverigedemokraterna!

När MP röstades in i riksdagen -90 var det för att folket var missnöjda med hur vanskött miljöpolitiken var. Idag är minst 4% missnöjda med invadringspolitiken!

Den 19 sept vet vi!

//Fredrik

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP