måndag 16 augusti 2010

Hemma och hemma..

Insåg nu när jag läste mitt förra inlägg att det nog måste vara förvirrande för de flesta andra. Först ska jag hem och hälsa på katten, sen är jag tillbaka hemma vid klockan 3.. eh? Första hemma syftar på mammas hus, andra hemma syftar till lägenheten.. Jag har nog ca. 3-4st "hemma" just nu. För när jag är uppe hos Robert kan jag också få för mig att säga "skynda dig, jag vill åka hem!" när jag kommit med tåget och han hämtar mig med moppen i regnet..

Det är konstigt det där, jag vet folk som inte tycker att de har "hemma" någonstans bara för att de har skilda föräldrar och växelvis boende. Sen har vi mig som kallar nästan allting för hemma bara jag sover/har sovit där.. Antagligen kommer jag fortsätta med det ända tills stället blir sålt antar jag. Men spela roll, ju fler hemma man har, desto mindre behöver man ju längta hem ;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP