måndag 9 augusti 2010

Nu flyttar jag!

Pappa hämtar mig om en kvart, och då går liksom sista flyttlasset in till min lägenhet. Sedan åker han hem igen, utan mig. För nu flyttar jag! =) Inatt blir liksom första natten jag sover i min egen lägenhet, helt ensam och allt. Hela dagen har jag haft en såndär vemodig känsla, när jag plockat ihop mina saker och påmints om att nu kommer jag faktiskt inte bo här mera.. alls. Visst husen (skilda föräldrar) försvinner ju inte från jordens yta. Men mina rum kommer göras om till något annat, även om jag kan komma tillbaka och sova över när jag känner för det.

Men å andra sidan, även om dagen är sista på många sätt, så är det första dagen jag bor själv, första dagen jag är vuxen på riktigt, första dagen jag får sova i mitt eget hem som bara är mitt, och första dagen på början av resten av mitt liv. Man kan inte undvika att flytta ut för alltid, även om jag är bland de yngre som flyttar nu =)


Men det jag kommer sakna allra mest är nog ändå min lilla kissemiss :'( för henne kan man inte ringa och prata med på telefon precis.. och mamma säger att hon redan typ vägrar komma hem de veckorna jag är hos pappa. Så hur ska det gå nu då när jag inte kommer hit mer igen.. alls?
Sötaste kissen på jorden är hon, så smart och klok och bara allmänt svart och fluffig ^_^

Förresten bör jag väl kanske säga att jag inte fått något internet i min lägenhet än heller, så ni lär inte höra av mig igen förrän det är fixat =) Om jag inte lyckas övertala någon (läs: Robert) att uppdatera här åt mig :)
Så tänk på mig ikväll, när ni alla sitter där bekvämt framför era datorer eller tvapparater, att jag sitter ensam inne i min lägenhet och spelar sims, för jag har varken tv eller internet!

Nej, nu flyttar jag! Hejdå allesammans =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP