tisdag 10 augusti 2010

Internet har anlänt!

Och jag överlevde första natten här i lägenheten utan större problem ^^ Det är faktiskt mindre läskigt att sova här än exempelvis nere i pappas källare ensam! Fast det är lite tyst och ensamt, men som tur är har Robert redan flyttat ned sin skivspelare, och den är så fiffig så när den spelat klart skivan så tystnar den. Och om ingen pillar på den mer så stänger den av sig själv. Så jag spelar någon trevlig skiva (inatt var det Totally Essential Rockabilly) på volym 1, så sussar jag så sött sedan ^^ Och när jag vaknade imorse somnade jag om flera gånger. Så det verkar som att jag tycker det här är helt okej ändå =) Fast en udda grej hände: första eller andra gången jag vaknade hade min vänsterarm somnat så totalt så jag hade ingen kraft i den och när den dunsade rakt ner på min bröstkorg så kände jag det inte ens.. udda? Nåja, den vaknade fort igen :P

Imorse åt jag en brakfrukost, sedan räknade jag i sommarmatte-häftet.. Sedan var det dags för mat så jag värmde det som fanns kvar som jag fick med mig av min utflyttnings-pizza :3 Sen kom pappa hit med en internetsladd och min jacka som jag glömt i hans bil. Vi hittade cylindern till min tvättids-bokning som jag lyckats försnilla, och så åkte vi till IKEA och köpte en bokhylla! :)

Bildspam på det jag just pratat om:

Brakfrukost! Största problemet med att flytta hemifrån hittills: det går inte att öppna marmeladburkar själv -.-


Yay, man ser bra ut i min badrumsspegel! :D Ljus rakt framifrån och inga jobbiga skuggor som gör att man sminkar sig skevt :P fast allt smink jag har idag är mascara.. för spegeln tyckte jag såg bra ut ändå ;)


Definitivt nya favoritpizzan! Tomatsås, ost, skinka, champinjoner, lök, färska tomater, köttfärs, fårost och vitlökssås. Nomnomnom ^_^


och nya bokhyllan! :D nu ska bara allt som står i kassarna där bredvid plockas upp och ställas däri också! ^_^ Kanske dags att sätta fart med det på en gång? ^^

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP