måndag 23 augusti 2010

Matförgiftad

Förbannade helvetes nudlar. Fick två paket snabbnudlar av mamma, och jag vet att hon bara menade väl. Tänkte att idag var en finfin dag att använda ett av dem, eftersom jag hade bråttom iväg på sittningen men borde äta något innan (eftersom det serveras massor av alkohol).. Tyckte de luktade/smakade lite väl fränt.. och jag hade faktiskt försökt läsa bäst-före-datumet, men det var utkladdat. Men jag drog mig till minnes att alla andra gånger jag ätit sådana nudlar har det inte precis smakat gott heller.. fast jag åt inte mycket, för jag äter oftast inte saker som smakar blä.

Hur som, sittningen var hur trevlig som helst, och jag mådde toppen hela tiden. Sedan var sittningen slut vid klockan 10 ungefär, och då var det dags att gå vidare och festa! Gissa vad som slog till då? Matförgiftning! Yay! (fast tvärt om). Så jag fick ta mig därifrån så fort jag bara kunde, tack och lov fanns det en passande buss hem, och här sitter jag nu. Kommer fortfarande inte få sovit på en stund, vågar inte gå och lägga mig. Kommer alltså vara sjukt jävla trött imorgon, men det får lösa sig. Matförgiftning är inget man kan rå för liksom.


Ska bjuda på en bild från innan jag åkte i alla fall:

YEAH!

och ehm, för att se det positivt: jag spyr ju inte i alla fall! :D


.. juste, jag kollade datumen på den andra paketen jag fick av mamma också: 01.01.2008. Trevligt att man har hjärna nog att kolla vidare på nästa paket när det första är utsuddat på en gång - istället för 7 timmar senare -.-

1 kommentarer:

Hollie 23 augusti 2010 kl. 00:16  

Stackars dig som blivit matförgiftad! Hoppas det blir bättre snart :) själv så kan jag verkligen inte sova nu:(

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP