torsdag 5 augusti 2010

Städat

Idag har jag röjt ur värdelösa saker ur skåp och slängt dem i en enorm svart sopsäck. Till slut blev den full. Full av saker som bara legat i mina skåp sedan urminnes tider, som jag inte ens visste att jag hade, och som jag aldrig saknat. Frågan är varför jag valde att spara dem från början?

Visste ni tillexempel att jag hade ungefär 1 kubikmeter med plastpåsar instuvade i en av mina garderober? Jag menar, vafan? Vad ska jag med alla dessa plastpåsar till?!
Utöver det hittade jag bland annat ett läppglans jag letade efter för 4 år sedan, huvudvärkstabletter, en parfym och 100 kr som skulle lämnats till någon klasskamrat för någon blomma till läraren antagligen, när jag gick i nian. Nåja, 100 kr rikare i alla fall.
Alla dessa saker som jag stuvat undan. Av ingen anledning alls. Jag måste vara en såndär samlare. Jag bara plockar på mig allt. Jag vet inte vad jag ska ha det till, men det känns fel att slänga det.

Nu är skiten i alla fall borta. Och senare idag blir det ÖoB och Jysk för att försöka jaga fatt på strykbräda och tvättställning och lite sådana saker. Troligtvis också en snabb sväng till lägenheten efter det för att ställa in micron och det jag handlat. Möjligtvis bäddar jag klart sängarna också ^^

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP