torsdag 28 januari 2010

Tävla i fysik idag

Wallenbergs fysikpris. Intressant. Fast inte för mig. Fysik är inte riktigt min grej. Men min fysiklärare har mer eller mindre tvingat mig att vara med. Så idag (torsdag ja) ska jag alltså skriva kvalificeringsprovet. Dock kommer finaltävlingen vara när jag är i salamanca med spanskagruppen, så det är redan kört. Och utöver det så får jag ändå inte ställa upp i den internationella tävlingen i kemiolympiaden om jag tävlar i någon annan internationell tävling samtidigt. Så fysiken kommer få ge sig (inte för att jag tror att jag kommer gå så långt.. men det är fortfarande ett argument!). Men bara för sakens skull så gör jag nu detta kvalificeringsprov. För att min fysiklärare vill. Och det kan ju alltid bli intressant att se hur mycket jag kan faila på något som någon tror jag är bra på.. =)

Nej, hörrni, nu ska jag ta och somna med min fysikbok =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP